14.06.2012

KIYMALI VE PEYNİRLİ PİDE

Bu tarif eski blogumdan buraya ta$inmi$tir...2007 yilindan kalmadir.

Tarifi Dr.Oetker'in kabartma tozu pakedinin arkasından aldım...
Aslında adı "ev pidesi" .Bu tarifle 2 defa pide yaptım.Önce bir etobur olarak kıymalıyı yaptım tüm ailem bayıldı.
Baktım güzel oldu bir de peynirli yapayım dedim.Onu da silip süpürdüler :)
Anladım ki tarif güzel ekleyeyim dedim.
Malzemeden fotoğraflardaki gibi 4 adet pide çıkıyor.Tabi bu arada hayatımdaki ilk pide denemem olduğunu da belirtmem de fayda var.
Yani zannedildiği gibi zor değil.

Benim beğendiğim kadar sizler de beğenirsiniz umarım...
Malzemeler:1 yumurta akı
150gr oda sıcaklığında margarin
1 su bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
3,5-4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
Kıymalı iç:
300gr kıyma
2 rendelenmiş soğan
2 rendelenmiş domates (minik küpler daha hoş görünüyor)
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz
(*Ben 1 tane de çarliston biber doğradım içine)
Peynirli iç:
4 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
2 domates rendesi
1 su bardağı ince kıyılmış maydanoz
(*Ben rendelenmiş kaşar peyniri de koydum.)
Kıymalı iç: Kıymayı soğan,biber ve domatesle beraber kavurun.
Tuz ve karabiberi ekleyin.
Peynirli iç: Bir kapta tüm malzemeleri karıştırın.
Eğer kaşarlı da yapacaksanız kaşar rendesini ayrı,maydanozlu beyaz peyniri ayrı kaba koyun.
Arzuya göre kaşarlı ve beyaz peynirli pideleri ayrı ayrı yapabilir
veya beyaz peynirli pide yapıp üzerine kaşar rendesi koyabilirsiniz.
1 yumurta akı,150 gr. oda sıcaklığındaki margarin,1 su bardağı yoğurt,
1 tatlı kaşığı tuz,3.5-4 su bardağı un ve 1 poşet kabartma tozu ile hamur hazırlayın.
Hamuru istenilen büyüklükte pide şekline getirerek iç malzeme ile doldurun.Üzerine yumurta sarısı sürün ve yeşil biber ile süsleyin.
Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında 25-35 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.